науково-методична діяльність

Особливості методичних підходів до створення і застосування в навчальному процесі «відео майстер-класів».
Методичні підходи: емпіричний, комунікативний, диференційований.

Емпіричнийвін же практичний, учні освоюють навики роботи з матеріалом,
з конспектом лекцій, технологічними картками, а також з клієнтом, проводять консультацію, бесіду, підготовчі роботи,
а також з технікою, тобто відеокамерою;
Комунікативний – через формат відео подається стисло основні специфічні терміни при практичній подачі матеріалу, а потім учні більш детально відпрацьовують та освоюють матеріал;
Диференційований – кожен учень отримує індивідуальне завдання в залежності від складності, від індивідуальних можливостей кожної особистості. 
Майстер-клас  - це ефективна форма професійного навчання педагогів-професіоналів шляхом прямого й коментованого представлення прийомів і методів роботи.
Поняття майстер-класу формувалося в освітніх колах тривалий час.
Підготувавши і провівши майстер-класи для різних аудиторій, а також неодноразово відвідавши майстер-класи особисто, у мене сформувалася власна система підготовки та проведення таких форм роботи. Були зроблені певні висновки, сформоване цілісне уявлення про майстер-клас як двосторонній процес, який вимагає практично індивідуального підходу до кожного слухача-учасника.
Мета майстер-класу:  не лише представити технології чи результати своє діяльності, а транслювати досвід слухачу, «заразити» його власними ідеями, довести їх значимість саме для нього.
Завдання майстер-класу для педагога майстра  - створити умови для практичного демонстрування, проектування педагогічного досвіду на учасників, завдання слухачів адаптувати цей досвід для власних педагогічних потреб.
Майстер-клас – від англ. Masterclass: де master – кращий у якій небудь області, class – заняття, урок. Визначальним словом у цьому словосполученні є «майстер»
У тлумачному словнику Ожегова можна знайти декілька визначень слова «майстер»: 
1) кваліфікований робітник у якій небудь промисловій галузі;
2) керівник промислового цеху;
3) людина, яка вміє щось робити на високому рівні;
4) спеціаліст, який досягнув високо майстерності у свій справі.
Для нас, педагогів, два останніх визначення найближчі.
Саме вчитель-майстер здатен провести дієвий майстер-клас, який буде мати якісно новий результат – уміння учасників змоделювати урок (навчальне заняття) у режимі технології, яку ефективно реалізує вчитель-майстер.
Враховуючи те, що я викладаю предмет «Візажна справа», і великою проблемою являється відсутність підручників за даним предметом, ми розробляємо самостійно методичні рекомендації. Конспекти лекцій за даним направленням використовуючи і професійні журнали, і підручники зарубіжних авторів. Та на сьогоднішній день дуже вдалим є впровадження інтерактивних методів навчання.
Спочатку ми використовували фото матеріали, тобто учні на заняттях ЛПЗ виконували вид робіт, які закріплювали теоретичним матеріалом, потім все це оформлювали у вигляді плакатів, що надало змогу створити збірку теоретичного матеріалу. Зручно як для учнів, так як вони виконували практично те, що вивчили теоретично, а також дуже зручно для викладача.
 Потім ми вирішили створити відео майстер-класи.
Спочатку кожен учень отримував завдання, тобто тему яку теоретично ми вивчили, ознайомились із технологічними картками виконання того чи іншого виду робі, потім вивчили конспект лекцій за даними темами, потім викладач, тобто Я ознайомила наглядно,  виконуючи роботи за даними темами.
Кожен учень виконуючі роботи міг індивідуально отримати консультацію від викладача, а також самостійно попрацювати в ролі майстра, поспілкуватись з клієнтом, а також з одногрупниками.
 Сьогодні я представляю до вашої уваги один із таких майстер – класів:
 На уроці з візажної справи за темою « Макіяж деталей обличчя» я, як викладач подала учням матеріал  у вигляді лекції та технологічних карток за темою «Макіяж бровей», та «Макіяж губ». Це зайняло у мене 45 хвилин уроку, потім практично я виконала види робіт за даною тематикою. Учні в процесі виконання задавали питання та в спокійній формі спостерігали за виконанням всіх робіт.
Після чого кожному учню будо дане завдання на наступний урок підготуватись до практичного виконання всіх вивчених тем.
Я  використовую елементи технології «Навчання дією». Ця технологія дає змогу розширити можливості навчання на основі особистого досвіду педагога і, що найголовніше, допомагає подолати розрив між теорією та практикою, досягти певних результатів.
Основними результатами застосування технології є:
навчання та розвиток ключових компетенцій,
формування команди, оскільки під час навчання всі учасники тісно взаємодіють і спільно вирішують актуальні завдання,
мотивація учасників до самовдосконалення, саморозвитку.
Особливості технології «навчання дією»
- учасники працюють над реальними завданнями, близькими за проблематикою
-        учасники вчаться одне у одного та у вчителя
- учасники працюють над упровадженням одержаних результатів, відпрацюванням отриманих знань.
Тема, мета, очікувані результати майстер-класу
Мета: забезпечити розуміння педагогами змісту їхньої діяльності, чого вони мають досягти й що від них очікує модератор заняття
Модератор: одне з головних завдань сучасної системи освіти – це підвищення якості навчання –виховного процесу, створення умов для творчої самореалізації особистості кожної дитини. Підвищення якості освіти перебуває в прямій залежності від педагогів.
При практичній частині майстер-класу є також позитивні фактори:
Активізується емоційна діяльність, створюється позитивний настрій та налаштовується співпраця.
У кожного вчителя-майстра є свій власний стиль творчо педагогічної діяльності. Головне – це розкрити його та вміло використовувати.

«Без дії не може бути навчання, як і навчання невід’ємне від дії».(Реджинальд  Реванс)


 «Кваліфікаційні вимоги до візажиста. Заповіді та правила макіяжу».
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА
Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати: професійне обладнання та професійний інструмент; властивості матеріалів, які застосовує у професійній діяльності, норми їх використання та терміни зберігання; склад, компоненти косметичних засобів та декоративної косметики; історію макіяжу; технологію та техніку виконання різних видів макіяжу: повсякденного, ділового, вечірнього, святкового, авангардного, сучасного макіяжу для дефілє, портфоліо моделей, кіно, телебачення; основи професійного гриму; технологію виконання  face- , body – art; основи корекції обличчя за допомогою зачіски та декоративної косметики; анатомічні особливості голови людини; основи анатомії та фізіології шкіри обличчя; основи професійної етики, правила експлуатації професійного електрообладнання; правила санітарії та гігієни; основи техніки малюнка та живопису, закони кольорознавства і композиції; психологічні аспекти впливу кольору; основи професійної етики, службовий етикет; законодавство України щодо забезпечення санітарного і епідемічного благополуччя населення, щодо захисту прав споживачів.
Повинен уміти: Готувати робоче місце для роботи та обслуговувати клієнтів, правильно користуватись професійним інструментом, обладнанням. Дотримуватися правил охорони праці та безпечного виконання робіт, виконувати підготовчі роботи для обслуговування клієнтів. Виконувати демакіяж та підготовку обличчя клієнта до роботи. Виконувати різні види корекції обличчя та очей, виконувати макіяж повсякденний, діловий, вечірній, святковий, авангардний, сучасний макіяж для дефілє, портфоліо моделей, кіно, телебачення; виконувати  роботи face- , body – art. Виконувати корекцію брів за допомогою пінцета та косметичних засобів. Користуватись різноманітними засобами декоративної косметики, косметики для догляду за обличчям. Виконувати заключні роботи з обслугування клієнтів.

 Загальнопрофесійні вимоги

Повинен знати і застосовувати на практиці: правила організації робочого місця, порядок розташування інструментів та засобів для проведення візажу на робочому місці; особливості кожного з напрямів та стилів макіяжу; раціональні і ефективні методи організації праці на робочому місці; норми технологічного процесу виконання візажу; вимоги охороні праці, електробезпеки та пожежної безпеки; норми, методи і прийоми безпечного ведення робіт; основні поняття та терміни економіки; основні положення законодавства України про працю; державну мову.
Повинен: виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку. Використовувати у разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих явищ (пожежі, аварії, повені тощо). Застосовувати на практиці кращий досвід роботи за професією на підприємствах, установах, організаціях побутової та суміжних галузей, конкуруючих фірм у інших країнах. Виконувати виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку. Сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем підприємства, установи, організації в цілому; знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечного поводження з устаткуванням, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту; додержувати норм, методів і прийомів безпечного ведення всіх робіт.

10 заповідей макіяжу

Завжди і у всьому є певні правила, і макіяж не є виключенням. Нижче наведені основні положення, які всім просто необхідно дотримуватися.
Правила нанесення макіяжу:
1. Ні в якому разі не можна користуватися підводкою і тушшю інших людей. При цьому неважливо, близька чи це подруга або незнайомий раніше людина.
Шкіра навколо очей і самі очі дуже чутливі до бактерій і мікробів. Так що, користуючись чужою косметикою, легко можна підхопити якесь захворювання. При цьому власник цієї косметики сам може їм не хворіти, а бути лише переносником.
2. Тон пудри і коректуючого засобу повинні відповідати природному тону шкіри.
Так, наприклад, іноді можна побачити жінок з помаранчевими щоками і білосніжною шкірою шиї. У тих, хто це помічає, таке поєднання викликає сміх. Перехід «підборіддя - шия» не повинен бути помітний.
3. Перед нанесенням косметики і сном шкіру необхідно зволожувати.
Зволоження - це запорука краси шкіри. Косметика на зволожену шкіру лягає краще. Зволоження ж перед сном допомагає її розгладити і зберегти здоров'я і пружність.
4. Не можна користуватися розкритим флаконом туші більше 3-х місяців.
Причиною тому є скупчення в туші великої кількості мікробів і різних мікроорганізмів. Тим більше, після закінчення цього часу в її складі відбувається ряд змін, таких як загустение і втрата однорідності маси.
Не можна при використанні туші смикати щітку тюбика вгору-вниз, так як це ще більше дозволяє бактеріям поширитися по ньому. Правильніше буде вставити щітку і повернути її кілька разів навколо своєї осі.
5. Не варто переборщувати з олівцем і підведенням очей.
Надмірно підведені очі виглядають неприродно.
6. Постійне зволоження губ.
Губи треба берегти, а для цього в холодну погоду потрібно обов'язково використовувати бальзами. Це запобіжить їх лущення. Також зволоження корисно при використанні контурного олівця для губ і помади.
7. Обов'язково на ніч знімати весь макіяж.
Якщо цього не робити, то значно прискорюється процес старіння шкіри. Завжди потрібно пам'ятати, що декоративна косметика сильно її сушить.
8. Косметика для очей, в свою чергу, незначно відтягує повіки. На перший погляд це непомітно, але з часом може викликати передчасну появу зморшок.
9. Не можна використовувати рум'яна темніше, ніж на 2 тони від природного кольору шкіри.
Ще одне правило - наносити рум'яна слід тільки на відстані 2-х пальців від носа у бік скул.
10. Природність.

У нанесеному макіяжі все має виглядати якомога природніше. Не повинно бути ніяких різких перепадів кольору.